BLOG
Freelance auteur e-learning over AI in het onderwijs
Heb jij een passie voor onderwijs en ervaring met het ontwikkelen van educatieve content? Wij zijn op zoek naar een freelance auteur om een e-learning module over AI in het onderwijs te ontwikkelen.
Pesten op school: een groeiend probleem
Op scholen in het primair en voortgezet onderwijs nemen meldingen van pesten en fysiek geweld toe, rapporteert NOS Nieuws. Dat blijkt uit cijfers van de Inspectie van het Onderwijs, die zich vooral zorgen maakt over de ernst van de meldingen.
Week van Het Vergeten Kind
Tijdens de Week van het Vergeten Kind vraagt de Stichting Het Vergeten Kind speciale aandacht voor een thema rondom kwetsbare kinderen in Nederland die te maken hebben met jeugdzorg.
Internationale Dag van het Onderwijs 2025
Het is 24 januari 2025 en dat betekent dat we weer de Internationale Dag van het Onderwijs vieren!
Voorleesdagen: tips voor leerkrachten
De Nationale Voorleesdagen 2025 staan weer voor de deur! Van 22 januari tot en met 1 februari 2025 staat heel Nederland in het teken van voorlezen. Ontdek praktische tips voor leerkrachten.
Van een beetje structuur wordt iedereen gelukkig
In gesprekken met schoolleiders en bestuurders komt het thema professionele vrijheid van leraren vaak naar voren. Het belang van eigenaarschap en de ruimte voor leraren om hun eigen keuzes te maken en zich vakinhoudelijk te ontwikkelen, wordt breed erkend.
Civas en Edux bundelen krachten voor jouw professionele groei
Goed nieuws voor professionals in het onderwijs en de kinderopvang! Civas Onderwijs & Kinderopvang en Edux slaan de handen ineen om jou als onderwijsprofessional te ondersteunen in jouw groei.
Samenwerking Civas en Bureau Sterk: Bevoegde Leerkrachten voor de Klas
Ben je op zoek naar een manier om je onderwijsteam te versterken met bevoegde leerkrachten? Dan hebben we goed nieuws voor je! Het EVC-traject biedt de oplossing die je zoekt. Met de samenwerking tussen Bureau Sterk en Civas Onderwijs kunnen ervaren professionals al in 2.5 jaar hun kennis omzetten in…